ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉS FELTÉTELEK - ÁSZF
Ez a dokumentum a kristalyviragoptika.hu CrystalFlower Optic Kft (Kristályvirág Optika, székhely és levelezési cím: 2360 Gyál, Táncsics M. u. 61, adószám: 25129472-2-13 – továbbiakban mint „Optika”) Általános Szerződési Feltételeit (ÁSZF) tartalmazza.
Mindent elkövetünk, hogy ügyfeleinket maradéktalanul, teljes megelégedettségükre szolgáljuk ki. Amennyiben ennek ellenére bármilyen szolgáltatással, tevékenységgel vagy termékkel kapcsolatban kifogás merülne fel, annak orvoslása az alábbi szabályok alapján történik.
Üzletünkben szakorvosi látásvizsgálatot és szemüvegrendelést, optometriai látásvizsgálatot és szemüvegrendelést, valamint gyógyászati segédeszköz forgalmazását és –javítását is végezzük.
Egy kellemes emberközeli jó hangulatú bolt, ahol a munkatársak azért dolgoznak, hogy az ügyfeleink a legjobb ár-érték arányban kapjanak szemüveget. Ehhez nyújt hátteret magas szakmai színvonalunk, amit a lencsegyártók által nyújtott képzésekkel folyamatosan fejlesztünk.
Az Általános Szerződési Feltételek elfogadása:
A regisztráció illetve vásárlás során a vásárló, amennyiben az Optika szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat., melyet személyes adatai megadása után elektronikus aláírás formájában tehet meg.
Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerint szerződés jön létre a Szolgáltató és a vásárló között. Ha a vásárló nem fogadja el az ÁSZF feltételeit, ebben az esetben nem veheti igénybe az Optika szolgáltatásait.
Megrendelés menete:
- Személyes adatok megadása
- A rendelni kívánt termék paramétereinek megadása a kristalyviragoptika.hu oldalon vagy Személyes egyeztetés az Optikában (2360 Gyál, Táncsics M. u. 61.)
- A megrendelés összeállítása, jóváhagyása.
Az adásvételi szerződés létrejötte:
- Amennyiben a vásárló a megrendelést leadta a kristalyviragoptika.hu oldalon és munkatársunk ezt egy kapcsolatfelvételt követően visszaigazolta, úgy a szerződés létrejön a vásárló és a szolgáltató között, melynek visszamondására a megrendelés napján hétköznap 18:00-ig, hétvégén 13:00-ig van lehetősége.
- A vásárló elfogadja, hogy az ily módon megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra a magyar jogszabályok az irányadóak. A szerződésre jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
- A szerződés magyar nyelven jön létre, az Optika nyomtatott formában tárolja a jogszabályban előírt 8 évig, az eredetit a vásárló részére átadja.
A termék lényeges tulajdonságairól az Optika munkatársai szóban tájékoztatják a vásárlót, mely alapján a vásárló személyesen választja ki a terméket.
Az üzletben az árak az Áfával növelt bruttó árat tartalmazzák.
A vásárló köteles személyesen átvenni a terméket telefonos értesítést követő 14 napon belül.
Lehetséges fizetési módok:
- Online: Utánvéttel, bankkártyával (Simple Pay), Átutalással (hagyományos banki átutalás)
- Személyesen az Optikában: készpénzben, bankkártyával, egészségpénztári kártyával, megfelelő Erzsébet utalvánnyal
A szemüveg elkészülését a szemüveg gyártók nemzetközi és belföldi logisztikája nagyban befolyásolja. Egyfókuszú raktári fehér lencséket jellemzően 1-5 munkanapos vállalással készítünk. Színes és raktári állományon kívüli un. gyártott lencsékre 10-20 munkanapon belüli elkészülést vállalunk. Progresszív (multifokális) és személyre szabott lencsék elkészülésére gyártótól függően 5-20 munkanapos elkészülést vállalunk.
Az előforduló esetleges határidőn kívüli elkészülés esetén telefonon tájékoztatjuk a vásárlót a gyártóval történt egyezetetést követően.
Garanciális feltételeink:
Nem tartozik garanciális feltételek mellett történő orvoslás kategóriába, ha a vásárló a terméket rendeltetésellenesen, nem a kezelési útmutatóban foglaltak alapján- használja, helytelenül tárolja, kezeli vagy rongálja. A kristalyviragoptika.hu-n vagy üzletünkben megrendelt dioptriás szemüvegek esetén pénz visszafizetésre nincs mód, vásárlástól való elállás nem alkalmazható. A dioptriás szemüveg nem tartós fogyasztási cikk kategóriába tartozó termék, hanem egyedileg elkészített orvosi segédeszköz.
A szemüveg elkészülését követően, azt az üzletünkben lehet átvenni vagy az előzetes kérés/egyeztetés alapján futárral kerül kiküldésre. Az elkészítésnél és a kész szemüveg átadásánál is kollégáink megvizsgálják a szemüveget. Csak abban az esetben adjuk át a terméket, ha az a megrendelésnek megfelelő, hibátlan állapotú. A vásárlónak minden esetben biztosítunk lehetőséget a termék megvizsgálására és átvételére. Abban az esetben, ha a vásárló távozik a termékkel az üzletből, a megrendelésének megfelelő terméket átvettnek tekintjük. Az üzletből való távozás után az átadásnál előre nem látható jótállási problémán kívül egyéb jótállási, garanciális, minőségi illetve sérülésre, hiányra vonatkozó panaszt sajnos nem tudunk figyelembe venni. Feltételezzük, hogy a probléma az átadást követően, a használat során alakult ki.
Vizsgálat és szemüvegkészítés: Garantáljuk, hogy üzletünkben végzett vizsgálat alapján és a rendelésnek megfelelő szemüveget készítünk. Amennyiben a megszokási idő letelte után sem érzi komfortosnak az elkészített szemüveget, új vizsgálat után a lencséjét díjmentesen kicseréljük. Nem vállalunk felelősséget más üzlet, rendelő által felírt recept alapján készült szemüveg dioptria használhatósága iránt!!!
Szemüveg lencse: A szemüveglencse gyártók által vállalt megszokási és garanciális feltételek mellet van módunk a megrendelt lencsét cserélni.
Szemüvegkeret: A szemüvegkeret garancia gyártók által vállalt garanciális feltételekkel, ami 3 hónaptól kezdve akár élettartamgarancia is lehet.
Javítás: Nem vállalunk felelősséget máshol készített vagy vásárolt szemüveg javításánál arra, ha a szemüveg nem bírja ki a javítási folyamatot és használhatatlanná válik.
Forrasztás: Üzletünkben nem végzünk forrasztást. Üzleti partnerünk végzi a hagyományos és lézerforrasztást. Vállalási időnk függ a csomagszállító és a partnerünk vállalási és terheltségi szintjétől, ezért mi 7-21 munkanap között vállaljuk.
Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja
- Személyes bejelentés
A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a szolgáltatónál. Ekkor a Szolgáltató munkatársa a kifogásról jegyzőkönyvet vesz fel, melyben rögzíti:
- vásárló nevét, címét
- termék megnevezését, vételárát
- vásárlás időpontját
- a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt
- a kifogás rendezésének módját
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényeitől eltér, ennek indoklását a jegyzőkönyvben rögzíti. A jegyzőkönyv másolatot a vásárlónak átadja, melyre 15 napon belül teljes vagy ideiglenes választ ad a Szolgáltató.
- Írásban történő bejelentés
A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak küldött levélben (Szolgáltató címére), vagy elektronikus levélben a kristalyviragoptika@gmail.hu email címre. Ennek a levélnek tartalmaznia kell:
- vásárló nevét, címét
- termék megnevezését, vételárát
- vásárlás időpontját
- a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt
- a kifogás rendezésének módját
Amennyiben nálunk nem nyert orvoslást panasza, úgy kérjük vásárlót, hogy forduljon a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (1088 Budapest, József krt. 6.), illetőleg annak területileg illetékes szervéhez.
Panaszkezelést érintő jogszabályok:
1997. évi CLV. törvény fogyasztóvédelemről
1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről (szavatossági jótállási szabályok)
17/1999 (II.5.) Korm rendelet a távollevők között kötött szerződésekről
151/2003. (IX.23) Korm.rend. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozós kötelező jótállásról
49/2003. (VII.30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről